De digitale butler:
Kansen en bedreigingen van kunstmatige intelligentie

(Top 10 Managementboek.nl!)

De ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie gaan razendsnel. Slimme computersystemen worden zelflerend en beschikken over vaardigheden die tot dusver enkel waren voorbehouden aan mensen zoals kijken, luisteren en praten. Met de huidige ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie merk je online het verschil soms niet meer tussen mens of machine. Sneller dan je denkt zullen slimme bots tegen ons gaan praten en voor ons bedenken wat we op dat moment nodig hebben:

– Je verzekeringsclaim wordt binnen enkele seconden beoordeeld en betaald.
– Je digitale assistent wijzigt automatisch je agenda op basis van een binnengekomen e-mail of voicemail en stuurt een notificatie aan andere deelnemers.
– Software onderhandelt met je klant over zijn onbetaalde facturen en regelt het incassotraject.

Slimme software wordt onze digitale butler. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat we ons de hele dag kunnen laten helpen, thuis en op het werk.

Jarno Duursma legt uit wat kunstmatige intelligentie is en hoe je ervan kunt profiteren. Als consument, maar ook als manager, ondernemer of professional.

Wat kan de digitale butler al en wat voor gevolgen heeft dit voor jou, jouw organisatie en de arbeidsmarkt? En hoe ziet de toekomst eruit met de opkomst van de zelfdenkende smartphone, quantum computing en kunstmatige superintelligentie?

Boek deze lezing

De digitale butler:
Kansen en bedreigingen van kunstmatige intelligentie

(Top 10 Managementboek.nl!)

De ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie gaan razendsnel. Slimme computersystemen worden zelflerend en beschikken over vaardigheden die tot dusver enkel waren voorbehouden aan mensen zoals kijken, luisteren en praten. Met de huidige ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie merk je online het verschil soms niet meer tussen mens of machine. Sneller dan je denkt zullen slimme bots tegen ons gaan praten en voor ons bedenken wat we op dat moment nodig hebben:

– Je verzekeringsclaim wordt binnen enkele seconden beoordeeld en betaald.
– Je digitale assistent wijzigt automatisch je agenda op basis van een binnengekomen e-mail of voicemail en stuurt een notificatie aan andere deelnemers.
– Software onderhandelt met je klant over zijn onbetaalde facturen en regelt het incassotraject.

Kunstmatige intelligentie wordt dus steeds beter. Er heeft een kwalitatieve groeispurt plaatsgevonden op dit gebied. Systemen worden steeds beter in het herkennen van spraak, afbeeldingen en gezichten. Het evenaart of overtreft menselijke vaardigheden. Een trend waar wij als mens en samenleving de zoete vruchten van gaan plukken: maar er zijn ook risico’s. Een toenemende druk op onze privacy, arbeidsmarkt en een mogelijke ongelijke verdeling van welvaart. Ook vooringenomen algoritmes en de kans op superintelligente systemen zijn te markeren als mogelijke risico’s.

En hoe ziet de toekomst eruit met de opkomst van de zelfdenkende smartphone, quantum computing en kunstmatige superintelligentie?

U hoort het in deze lezing!

Boek deze lezing

Mijn klanten