Leer van Silicon Valley

In 2017 was ik 2 weken in Silicon Valley, onder andere​ om ​daar ​een opleiding ​te ​volgen aan de Singularity University en op bezoek te gaan bij tech-bedrijven.
Het was echt ge-wel-dig! Zo veel inzichten en nieuwe kennis. Alsof ik 1 gigabyte per dag heb bijgeleerd. Ongekend. Een front row seat in het tech-walhalla van de wereld.

De Singularity University (SU) is een denktank en opleidingsinstituut die exponentiële technologieën gebruikt om ’s werelds grootste uitdagingen te tackelen. Een week boordevol nieuwe kennis en ervaringen over cutting edge technology en nieuwe inzichten over hoe bedrijven het beste kunnen opereren in deze dynamische tijd, gedomineerd door “Digitaal Darwinisme”.

Naast Singularity university was ik o.a. bij (Google) X, HackerOne, Uber, Digital genius en andere tech-bedrijven en sprak ik vele uren met tientallen internationale ondernemers. Als een spons heb ik het opgezogen en vervolgens gewikt, gewogen en gefilterd.

12 Insights

Ik kwam tot 12 nieuwe inzichten. Inzichten die waardevol zijn voor bedrijven om van te leren. Insights die bedrijven succesvol toepassen. Die hen onderscheidt van de rest. Inzichten hoe je om kunt gaan met de snelle digitalisering. Hoe je om kunt gaan met de buitenwereld. Hoe je je aanpast. Wat werkt en wat niet. Ik deel er hier 4 met je:

  • Het feit dat je een trend niet dagelijks ziet, betekent nog niet dat hij er niet is. VR, AR, IoT en Robotics zijn daar goede voorbeelden van. Ze zijn springlevend. In de deceptive curve of disappointment liggen kansen.
  • Creëer in jezelf en in je bedrijf een ‘hacker mindset’. Dát gaat je ’first movers advantage’ geven. Hack it, make it, break it, do it.
  • Accepteer dat je niet alles weet of dat je kennis alweer snel verouderd is; niemand is opgeleid om om te gaan met deze tsunami aan nieuwe technologie. Creativiteit, nieuwsgierigheid, aanpassingsvermogen en innerlijke drijfveren (purpose, why) worden steeds belangrijker. Voor jezelf én in je organisatie. Innerlijke drijfveren stimuleren is belangrijker dan een extra 3% loonsverhoging.
  • Voorkom “Innovatie met oogkleppen op”.

Dus:  Huur mij in voor een lezing bij jou op kantoor, in de boardroom of op je congres of relatiedag om over deze 12 inzichten te horen. Vanzelfsprekend toegespitst op jouw bedrijf.

“Jarno heeft ons meegenomen in de snel veranderende digitale wereld met de nadruk op kunstmatige intelligentie. Tijdens zijn verhaal heeft hij een duidelijke link gemaakt naar onze business wat het niet alleen erg interessant maar ook nog eens zeer relevant maakt. Zeker een toegevoegde waarde voor ons als inspiratie maar ook als reminder dat het belangrijk is om te weten wat er allemaal om ons heen gebeurd zodat wij hier als bedrijf ook beter op in kunnen spelen.” Tim de Vos, Unilever food.

Boek deze lezing

Jarno Duursma is trendwatcher digitale technologie en auteur van 4 boeken, onder andere over Bitcoin Blockchain en kunstmatige intelligentie. Met zijn bedrijf Studio Overmorgen bevindt hij zich in de frontlinie van de nieuwste digitale ontwikkelingen. Hij is alumnus van het gerenommeerde opleidingsinstituut Singularity University in Silicon Valley.

Jarno is een veelgevraagd spreker met hoge beoordelingen. Hij is veelvuldig te zien in dagbladen en landelijke media zoals EenVandaag, BNR nieuwsradio, de Volkskrant en het Financieele Dagblad.

Mijn klanten