Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat bedrijven WhatsApp steeds vaker inzetten; bijvoorbeeld om snel veel mensen op de hoogte te brengen van nieuws, voor interne communicatie, als alternatief op een nieuwsbrief of als webcare-tool voor klantenservice. Met name in dat laatste domein heeft er in 2016 een explosie in volume plaatsgevonden. Heel veel grote bedrijven zijn al WhatsApp in gaan zetten voor online klantenservice.

Ik heb er in 2015 een boek over geschreven en vele blogs.

(Mijn boek is te koop via Bol.com, maar ook dus gratis te downloaden als PDF.)

……Transavia, ABN AMRO, Coolblue, 9292ov, Kamer van Koophandel, AFAS, Videoland, NLE, Suitsupply en Schiphol; het is zomaar een greep uit de voorlopers die personal messaging en WhatsApp in het bijzonder gebruiken, bijvoorbeeld als helpdesk om met hun klanten in gesprek te geraken.

Onderstaande video is een WhatsApp lezing van mij op het Emerce Facebook-congres van 7 oktober 2015.

Video WhatsApp Lezing

In het afgelopen jaar heeft zeven procent van de Nederlandse consumenten via WhatsApp contact gehad met een bedrijf. Bijna tachtig procent van hen beoordeelt dit contact als goed tot zeer goed. Voor klanten is het namelijk een laagdrempelige manier om in contact te komen met bedrijven.

De opzet en implementatie van WhatsApp is echter niet een kwestie van plug & play. Je moet van tevoren nadenken over een aantal zaken en de technische kant van WhatsApp bevat ook nog wat haken en ogen. Maar dat WhatsApp als online klantenservicekanaal bezig is met een serieuze opmars, is kraakhelder. En WhatsApp als zakelijke tool is een blijver.

Wil je meer weten over het zakelijke nut en de aandachtspunten van WhatsApp en vele voorbeelden horen over hoe het wordt toegepast?

Zoek je een spreker over WhatsApp voor je evenement?

Neem contact met me op

Item op TV Noord over WhatsApp

Vodcast met Frankwatching over WhatsApp

WhatsApp Keynote op het WhatsApp event van Frankwatching