Hoe werkt contentmarketing?

Met contentmarketing help je anderen, je laat je expertise zien, je vertelt over wat je weet. Je geeft je kennis gratis weg.

Door dat te doen zien anderen jou als expert en zullen ze voor hun vragen, opdrachten en maatwerk contact met je opnemen. Zo werkt het.

Een bekend Amerikaans blogger zei eens “Ik geef niet zozeer al mijn kennis gratis weg, ik laat zien dat ik ergens verstand van heb”

Goede content trekt klanten aan.

Het kan bijvoorbeeld bedoeld zijn om als organisatie of merk herkend te worden als deskundige op een bepaald gebied.

Wat jij als bedrijf dan moet doen? Aansprekende content maken die het waard is om te delen. Zo wordt je een online autoriteit op jouw vakgebied.
Anderen lezen en verspreiden jouw content, en bovendien: Google houdt ervan.

Goede content laat het DNA zien van je bedrijf. Content wat aansluit bij je kern-drijfveer. Bij wat jouw bedrijf uniek maakt. Bij je “Why”, bij je kern. Dát is het verhaal dat het waard is om te vertellen. “Storytelling” met een mooi woord. 

Wat levert contentmarketing op?

– Het vergroot je gunfactor.
– Je wordt herkend als expert.
– Je ‘kern’, je ‘Why’.. dat spreekt mensen aan. Mensen voelen zich sneller verbonden.
– Het vergroot je zichtbaarheid.
– Het geeft een gezicht aan je bedrijf.
– Wanneer mensen je content lezen krijgen ze een relatie met je.
– Er ontstaat digitale mond-tot-mond reclame. Anderen verspreiden jouw relevante content.
– Google houdt van goeie content. En dus scoor je hoger in de zoekmachine.

Onderdelen van de training

– Content en storytelling
– Het maken van een contentstrategieplan
– Hoe maak je content dat door de doelgroep graag geconsumeerd wordt?
– 4 onderdelen van het contentmarketing model: Everyday, Campaign, Live, Reactive.
– Wat is je tone of voice?
– Hoe verhoudt content zich tot SEO
– Best practises van contentcreatie
– Content tools en trucs
– Wordt een online content curator
DOEN: creatieve content maken
DOEN: Het maken van een contentkalender

Wil jij in je bedrijf aan de slag met contentmarketing? Neem dan contact met me op!

Incompany training

Vanzelfsprekend neem ik voorafgaand aan alle in-company trainingen een degelijke intake af. Tevens krijgt iedere deelnemer voorafgaand aan de training een individuele digitale vragenlijst. Op basis hiervan maak ik van iedere incompany training maatwerk.

In mijn incompany trainingen probeer ik verschillende werkvormen af te wisselen, waarbij ik zowel gebruik maak van opdrachten op papier, op de laptop en bijvoorbeeld via smartphone. Al naar gelang wat u als opdrachtgever zou willen.

Ik beschik over goede didactische vaardigheden en ben zeer goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.